"και μη μου λες εμένα για τη βία"

lili elefteriou Πηγή:symvstathmos.wordpress.com

Μεταφέρω στο σχολικό μας blog, με όσο πιο ουδέτερο τρόπο μπορώ, κάποιους στίχους που έγραψε ένα παιδί του σχολείου. Με παρακάλεσε να μη μπει κανένα όνομα. 



και μη μου λες εμένα για τη βία
εγώ γεννήθηκα τώρα και βράζει το αίμα μου
και μόνο βία με μαθαίνουν.
Εκεί.
να γίνω σαν όλους
να συνεχίσω αυτό που οι άλλοι ξεκίνησαν
να μοιάζω με ό,τι δεν έχει πρόσωπο
Δες,
μια τρύπα έχω για πρόσωπο
σ’ αρέσει;

και μη μου λες εμένα για τη βία
για την ηθική για τα ιερά και τα όσια
πεινάω, πονάω, περνάω
Μη χαίρεσαι όμως
δε θα σου περάσω, δε θα σου περάσει

θα καλύψουν οι κραυγές μου τη σιωπή σου
θα τσακίσω τα αδιάφορα βλέμματα
θα πνίξω τη θεωρία που σε σκεπάζει τα βράδια
θα πετάξω από το παράθυρο τις παντόφλες της απάθειας
Θα εξαφανίσω το θα
αρκετά περίμενα
αρκετά σε άκουσα να μου λες για τη βία
Τώρα
επιστρατεύω την άνοιξη με όλα της τα όπλα
χτυπάω με λύσσα την ανοχή σου
σαρώνω τις βρωμιές σου
κόβω απ’ τις ρίζες το σάπιο σου τίποτα

δεν είμαι ποίημα εγώ
η βία που δε θέλεις είμαι
Δε σ’αρέσει;
Έλα, έλα να παλέψουμε, λοιπόν
Τι φοβάσαι; Ποια ήττα υπερασπίζεσαι;
Και μίλα, μίλα
Αλλά μη μου ξαναπείς εμένα για τη βία


Σχόλια

  1. Απλά υποκλίνομαι!Δεν έχω λόγια!!Επιθυμώ πάντως να μου γνωρίσετε το δημιουργό για μερικες συζητήσεις που νομίζω θα είναι άκρως ενδιαφέρουσες!Δεν βλέπεις πάντα από κοντά κάποιον ΑΝαγνωστάκη!:)

    ΑΛλά έτσι είναι,βία είναι τα πάντα και τελικά αν το καλοσκεφτεί κανείς βία είναι το τίποτα!

    Χαιρετωω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Νίκο, σε πεθυμήσαμε. Θα μεταφέρω το αίτημά σου:-)

      ( Αυτό το "βία είναι το τίποτα", μάλλον θέλει μια αναλυσούλα..)

      Χαιρετισμούς.

      Διαγραφή
    2. Πολλές δουλειές,πολλές δουλειές!!ΑΝοίγουμε νέους πρωτοπόρους δρόμους εδώ,σιγά σιγά!!Θα τα καταφέρουμε που θα μας πάει!

      (θέλει μεγάλη κουβεντούλα και αν είναι θα του κάνω μια ανάρτηση!)

      Διαγραφή
  2. Πολύ όμορφοι στίχοι για ένα άσχημο θέμα!
    Τι να πει κανείς!;
    Το μόνο σίγουρο είναι πως η βία δημιουργεί πολύ περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει!
    Παρά όλα αυτά, την έχουμε για τα καλά μέσα στην ζωή μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι, Γιώργο. Παρατήρησε, όμως, ότι το ποίημα είναι υπέρ της "βίας", αν το ερμηνεύω σωστά. Της ανησυχίας, της επαγρύπνησης, της δράσης και της αντίδρασης. Κάπως έτσι το βλέπω εγώ, τουλάχιστον.

      (Να σου πω την αλήθεια, αν ήταν να διαλέξω ανάμεσα στη βία και τη λογοκρισία, θα διάλεγα το δεύτερο) ( Όπου "διάλεγα" διάβαζε: "θα έσκυβα το κεφάλι στο")

      Χαιρετισμούς επίσης, ξενιτεμένα μας, όλα!

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Δανάη, ξέρω κι άλλα ποιήματα που λάμπουν! Δεν έχεις κι εσύ κάποια ιδέα;:-)

      Διαγραφή
    2. Για να γράψω ή για να αναφέρω ; Καθοδηγήστε με λίγο :)

      Διαγραφή
    3. Όχι, όχι, έλεγα πως ξέρεις κι άλλα ποιήματα που λάμπουν που - ποιος ξέρει; - θα μπορούσες και να τα έχεις γράψει ακόμα:-) Ή όχι;

      Διαγραφή
    4. Χμ..μπορεί! Οι άλλοι θα το κρίνουν καλύτερα για το τι συναίσθημα βγάζει το κάθε τι :)

      Διαγραφή
  4. Μερικοί στίχοι είναι "διαμάντια" κατά τη γνώμη μου:
    Τώρα
    επιστρατεύω την άνοιξη με όλα της τα όπλα

    θα πνίξω τη θεωρία που σε σκεπάζει τα βράδια
    θα πετάξω από το παράθυρο τις παντόφλες της απάθειας

    Το πνεύμα όμως του ποιήματος, φοβάμαι ότι δεν το κατάλαβα ακριβώς (ίσως φταίει η πολλή χημεία) και έτσι το ερμηνεύω όπως νομίζω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευχαριστώ το μαθητή/τρια από τα βάθη της καρδιάς μου, για τη φωτιά... που μας χάρισε. Είχαμε κάποιοι άνθρωποι ανάγκη να νιώσουμε πως η ομορφιά δε δραπέτευσε..., μα δε μπορεί, κάπου ανάμεσά μας ήταν, και να που μας χαρίστηκε απλόχερα... σεμνά και αφτιασίδωτα.
    Τι να τα κάνει τα φτιασίδια η ομορφιά...;

    Άρτεμις Καλοφύρη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)

Δημοφιλείς αναρτήσεις